Aparate foto

marți, 9 octombrie 2012

Învingătorii nu renunță niciodată?

Pentru prima dată după mult timp renunț la o provocare, la o competiție mai exact. Nu știu dacă renunțarea la o luptă este neapărat o dovadă de lașitate. În cazul meu, cred că este mai degrabă vorba despre o dovadă de realism. Nu știu cât de mult contează în acest Univers faptul că astăzi renunț în mod oficial la competiția SuperBlog 2012. Pentru mine este important să anunț acest lucru, cred că așa se cuvine, cred că așa este demn să procedez.

În primul rând, nu mă regăsesc în acest tip de concurs, care se presupune că împletește talentul literar cu strategiile de marketing. Lucrez la o carte beletristică și sunt studentă la o facultate la care respir economie...și totuși, nu m-am regăsit sub niciun chip în acest concurs. În mintea mea, LITERATURA are scopul ei NOBIL, acela de a înălța sufletul în emisfere cu totul deosebite (ceea ce se mai cunoaște și sub numele de "catharsis"). Eu nu pot să mă folosesc de literatură pentru a promova pe nesimțite un brand. Nu pot. E ca și cum mi-aș trăda sora geamănă. Cu siguranță pot contribui la manipularea maselor în scopul sporirii consumului, folosindu-ma de o sumedie de alte metode...însă prin literatura, EU NU POT.

Să nu mai vorbim despre faptul că, pentru a promova ceva, trebuie să cred măcar un sfert în produsul/serviciul respectiv. Ori eu, cum aș putea face reclamă unei perechi de balerini de la Real, care costă nu mai puțin de 70 de lei, când chiar în urmă cu 2 săptămâni am achiziționat de la un "magazin 38" din Brăila 2 perechi superbi de balerini, la prețul de 19,9 lei. Sunt într-adevăr superbi, voi posta și o poză cu ei mai încolo...

În final, probabil că o parte dintre voi mă vor critica și mă vor sfătui să merg mai departe, pentru că este important să participi măcar. Din păcate, simpla participare conta pentru mine în urmă cu câțiva ani în urmă, când mă duceam la olimpiadele de matematică în gimnaziu. Deși știam că nu sunt atât de bună încât să mă calific prea departe sau să iau vreun premiu, îmi plăcea să particip. În ziua de azi, când facultatea, job-ul și hobby-urile abia îmi mai îngăduie să nu mănânc din picioare, sau să dorm măcar 7 ore pe zi, singura țintă în momentul în care mă înscriu într-un concurs este să câștig. Ori eu acum, nu mă simțeam pregătită să câștig.

În continuare, le urez mult succes celor rămași în concurs, dar în special Irinei Bartolomeu, o persoană cu totul deosebită și foarte talentată!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu